Witam Chce wam przedstawić poradnik, jak zrobić funkcie LUA Autorem poradnika, jest kulpa1993 Tutaj link do oryginalnego tematu-Link
Na początek może budowa skryptu? Budowa:
Kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) if item.uid == 11111 then
-- Zawsze tym zaczynamy skrypt
Kod:
doPlayerAddMana(cid,100) doPlayerAddHealth(cid,100)
-- To właśnie funkcje skryptu
Kod:
else return 0 end return 1 end
-- Tym zawsze zakańczamy skrypt
A więc mój skrypt by wyglądał tak: Kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) if item.uid == 11111 then doPlayerAddMana(cid,100) doPlayerAddHealth(cid,100) else return 0 end return 1 end
no to teraz poszczególne linijki:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) - Rozpoczyna Skrypt if item.uid == 11111 then - ID skryptu, w tym wypadku 111111 doPlayerAddMana(cid,100) - Funkcja którą sobie wybrałem doPlayerAddHealth(cid,100) - Funkcja którą sobie wybrałem else return 0 end return 1 end - Koniec skryptu
a teraz obiecana lista funkcji:
LISTA "do" doPlayerAddItem(cid,2160,1) - Daje przedmiot graczowi doPlayerAddSkillTry(cid,0,50) - dodaje skill graczowi (na końcu poradnika lista skilli) doChangeTypeItem(item.uid,item.type-1) - Zmiana typu itemu doCreateItem(2160,10,{x=100, y=100, z=7}) - Tworzenie itemu doDecayItem(item.uid) - Decay z angielskiego "rozpadac sie, gnic, rozklad, gnicie" tzn. odnosi sie do rozkladu itemu, sadze ze do rozkladu ciala nie jestem pewny, ale dodać mogę doPlayerAddMana(cid,100) - Dodaje manę graczowi doPlayerAddHealth(cid,100) - Dodaje hp graczowi (nie maksymalna ilośćHP!) doPlayerRemoveMoney(cid,100) - Odejmuje wybraną ilość GP z bp gracza doPlayerFeed(cid,10) - gracz dostaje feeda doPlayerSetMasterPos(cid,{x=100, y=100, z=7}) - Zmienia temple gracza na wybrane przez ciebie! (zamiast x,y,z napisać nowe temple! doPlayerRemoveItem(cid,2160,10) - Zabiera przedmiot graczowi doPlayerSay(cid,"Thanks, Hipek xD za poradnik tongue",1) - Gracz mówi wybrane wyrazy (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto) doPlayerSendCancel(cid,"Już wykonałeś quest ") - Graczowi wyświetla się tekst na ekranie (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto) doPlayerSendTextMessage(cid,22,"LOL, graczu co znowu?") - Zdanie wypowiedziane do gracza (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto) doSetItemActionId(item2.uid,1500) - Zmienia Action ID przedmiotu doPlayerSetVocation(cid,1) - Zmienia Profesje gracza doRemoveItem(item.uid,1) - Usuwa przedmiot doSendMagicEffect({x=100, y=100, z=7},18) - Efekty specjalne doSendAnimatedText({x=100, y=100, z=7},"text",180) - puszcza animowany tekst w wybranym kolorze doTransformItem(item.uid,2272) - Modyfikuje przedmiot doShowTextWindow(item.uid,0,1) - Coś jak prywatna wiadomość doSummonCreature("Demon",{x=100, y=100, z=1}) - Tworzy potworka w wybranym przez ciebie miejscu doSetItemSpecialDescription(item.uid,"text") - Specjalny opis przedmiotu setPlayerStorageValue(cid,1500,1) - Dodawanie Value doTeleportThing(cid,{x=100, y=100, z=7}) - Teleportuje do wybranego przez ciebie miejsca
LISTA "get" getPlayerAccess(cid) - Zmienia "acces" gracza getItemRWInfo(item.uid) - Daje item info getPlayerGuildId(cid) - Dodaje/zmienia gildie gracza getPlayerFood(cid) - Dodaje graczowi najedzenie getPlayerMana(cid) - Dodaje MP graczowi getPlayerHealth(cid) - Dodaje HP gracza getPlayerMasterPos(cid) - Zmienia temple gracza getPlayerLevel(cid) - Dodaje LVL graczowi getItemName(1200) - id przedmiotu getPlayerMagLevel(cid) - Dodaje MLVL graczowi getPlayerName(cid) - Zmienia Nick (chyba) getTilePzInfo(topos) - robi pz locked/pz unlocked getPlayerPosition(cid) - Pozycja gracza getPlayerSkill(cid,0) - Skill gracza getThingfromPos(topos) - zmienia współrzędne getPlayerVocation(cid) - Daje profesje graczowi getPlayerStorageValue(cid,1234) - Dodaje Value
To już koniec!
Jeśli był już taki poradnik to przepraszam, ale sprawdzałem kilka razy, i nic nie znalazłem podobnego.
|