Było parę pytań jak robić raidy. Nie znalazłem innego poradnika na ten temat więc napisałem swój.
Tak więc w folderze raids znajduje się plik: raids.xml Otwieramy go i zamieniamy jego zawartość na: Cytat: <raids> <raid name="Raid 1" file="raid_1.xml" interval="10" chance="35" margin="0" /> </raids> Teraz: name - po prostu nazwa raidu file - plik .xml raidu, np. raid_demów.xml (jeżeli mamy dużo miast dobrym pomysłem jest podzielenie raidów na parę folderów, np. z nazwami miast. Wtedy wpisujemy: nazwa_foldera/nazwa_raidu.xml interval - co ile czasu (w minutach) ma losować czy raid będzie czy nie chance - szansa na wystąpienie raidu (losowane co x minut - x to wartość interval) margin - nie wiem co to jest ale to nie jest ważne ;D
Aby dodać jeszcze jeden raid wystarczy wstawić, kolejną linijkę: Cytat: <raid name="raid_2" file="raid_2.xml" chance="23" interval="100" margin="0" /> przed </raids> ---------------------------------------------------------------------
Teraz będziemy ustawiać szczegóły raidu.
Musimy stworzyć plik raid_1.xml, np. Cytat: <raid> <announce delay="0" type="19" message="type 19 - demony pojedyncze" /> <singlespawn delay="0" name="Demon" x="25" y="26" z="7" /> <singlespawn delay="0" name="Demon" x="28" y="28" z="7" /> <singlespawn delay="0" name="Demon" x="30" y="27" z="7" />
<announce delay="7000" type="18" message="type 18 - arena" />
<areaspawn delay="7500" fromx="25" fromy="33" fromz="7" tox="32" toy="38" toz="7"> <monster name="poison spider" amount="2" /> <monster name="minotaur archer" amount="5" /> </areaspawn>
<announce delay="10000" type="22" message="type 22 - koniec" />
</raid> <announce delay="0" type="19" message="wiadomość 1" /> pojawia się wiadomość delay - opóźnienie po wylosowaniu zanim się pokaże ta wiadomość (1000 = 1 sek) type - typ wiadomości (do wyboru 18 - białe, 19 - czerwone, 22 - zielone) message - treść wiadomości
<singlespawn delay="0" name="Demon" x="25" y="26" z="7" /> jest to pojedynczy spawn delay - opóźnienie po wylosowaniu zanim zsumuje się potwór (1000 = 1 sek) name - nazwa potwora który ma się pojawić x,y,z - współrzędne na jakich się ma pokazać
<areaspawn delay="7500" fromx="25" fromy="33" fromz="7" tox="32" toy="38" toz="7"> <monster name="poison spider" amount="2" /> <monster name="minotaur archer" amount="5" /> </areaspawn>
jest to arena na jakiej się będą pojawiać potworki delay - opóźnienie po wylosowaniu zanim zsumują się potwory (1000 = 1 sek) fromx, fromy, fromz - lewy górny wierzchołek areny tox, toy, toz - prawy dolny wierzchołek areny name - nazwa potwora który się ma pojawić na arenie amount - liczba tego potwora
tutaj daje złożony kod pojawienia się 3 fazowego raidu. Cytat: <raid> <announce delay="0" type="18" message="fire elementale atakują miasto kryć się" /> <areaspawn delay="10000" fromx="x" fromy="y" fromz="z" tox="x" toy="y" toz="z"> <monster name="fire elemental" amount="15" /> </areaspawn>
<announce delay="180000" type="18" message="demony wychodzą z podziemi. uciekajcie" />
<areaspawn delay="190000" fromx="x" fromy="y" fromz="z" tox="x" toy="y" toz="z"> <monster name="demon" amount="10" /> </areaspawn>
<announce delay="490000" type="18" message="orshaball na powierzchni" /> <singlespawn delay="500000" name="Orshaball" x="x" y="y" z="z" /> </raid> Zapomniałem dodać, że można robić raidy manualnie. Czyli jak GMowi się nudzi to może zrobić raid.
Wystarczy, że wpisze: /raid <nazwa raidu>
|